, fen bilimleri dersine çok değer veren 8. sınıf öğrencilerin fen
bilimleri başarı ortalamalarının, fen bilimleri dersine değer vermeyen öğrencilerin başarı
ortalamalarından daha yüksek olduğu görülmektedir. Ayrıca 2007, 2011 ve 2015 TIMSS
uygulamalarından elde edilen sonuçların tutarlı olduğu gözlenmektedir.
incelendiğinde, öğrencilerimizin %50’nin “1 yıl ya da daha az” okul öncesi
eğitim aldığı, %28’nin ise “okul öncesi eğitim almadığı” görülmektedir. 2015 uygulamasına
katılan 4.sınıf öğrencilerinin %11’nin “3 yıl ve daha fazla” okul öncesi eğitim
aldığı, bu sonucun TIMSS ortalamasında %54 olduğu görülmektedir. Tüm kategorilerde,
öğrencilerimizin matematik başarı ortalamaları ile TIMSS ortalamaları birbirine
yakın çıkmıştır.
Kaynak: http://odsgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_06/23161945_timss_2015_on_raporu.pdf