´´TEKNOLOJİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDEKİ YERİ ´´ KONULU ÇALIŞTAYI GERÇEKLEŞTİRDİK.

´´TEKNOLOJİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDEKİ YERİ ´´ KONULU ÇALIŞTAYI GERÇEKLEŞTİRDİK.

2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

ŞENYUVA ORTAOKULU TEKNOLOJİNİN EĞİTİM SÜRECİNDE KULLANIMI İLE İLGİLİ           

  ÇALIŞTAY RAPORU

 

                      GİRİŞ

    Günümüz teknolojisi her alanda olduğu gibi eğitim sektörüne de yenilikler getirmiştir. Bilgiye ulaşmanın en kolay yolu olan teknolojik ürünler, artık okullarımızda eğitim araç ve gereçleri arasında yoğun bir şekilde yer bulmaya başlamıştır. Bir dönem tepegöz, video, televizyon, radyo gibi unsurların kullanıldığı eğitim sektöründe artık bu materyallerin yerini tartışmasız bir şekilde bilgisayarlar, projeksiyon cihazları ve akıllı tahtalar almaya başlamıştır. Buna ek olarak bulut teknolojisi gibi bir kavram da ortaya çıkmıştır.İnternet üzerinden yazılım uygulamaları erişimi ve depolama hizmeti sağlayan bulut teknolojisi, bireylere ve şirketlere büyük dosya boyutlarıyla yaptıkları işlemlerde gerek çalışma ortamlarında gerekse gündelik kullanımlarında kolaylık sağlar.

      Bu kolaylıkların yani teknolojinin eğitimde kullanımını tartışmak için 10/04/2019 tarihinde okulumuzda bir çalıştay gerçeklertirilmiştir.

 

             Çalıştay Yöneticileri:

 

·         Tolga AŞIK

·         Emine ACAR

     

             Katılımcılar:

 

·         Gökhan BAYAR

·         Cengiz SARIATEŞ

·         Ayşe ÇAKAR

·         Veli ORUÇ

·         Selma ÜRÜN

 

 

                      ÇALIŞTAY FORMATI

 

Olabildiğince her katılımcının fikrini almak üzere odaklanılmıştır.Önce çalıştayın hedefi katılımcılara aktarılmış, nasıl bir çalışma yapılacağı konusunda bilgi verilmiştir. Süre

kısıtlı olması nedeniyle daha önceden belirlenmiş konu ve içerik yöneticiler tarafından katılımcılara sunulmuştur.

 

Yapılan Çalışmalar:

 

-       Katılımcılara teknolojinin geçmişten günümüze kadar olan değişimi video eşliğinde analatılmış,

-       Teknolojiyi eğitimde nerelerde nasıl kullandığımız,

-       Eğitimde hangi teknolojik araçların yaygınlaştığı,

-       Projeksiyon ve akıllı tahtaların nasıl kullanıldığı,

-       Bunların olumlu ve olumsuz yönleri,

-       Bulut teknolojisinin ne olduğu ve nasıl çalıştığı

aktarılmış ve birlikte tartışılmıştır.

 

                                        İÇERİK

 

                        Akıllı Tahta

       

            Avantajları:

  • Akıllı tahta bilgisayarın başında durmadan yazı tahtası üzerinden bilgisayarın bütün özelliklerini kullanma imkanı verir.
  • Bilgisayar ortamındaki her türlü görseli, eğitim materyali olarak kullanır.
  • Zamandan önemli ölçüde tasarruf sağlar.
  • Öğrencinin derse katılımını teşvik eder.
  • Eğitimde görselliği geniş ölçüde kullanır.
  • Kaliteli öğrenim sağlar.
  • En sıkıcı dersleri kolay ve zevkli hale getirerek öğretmene yardımcı olur.
  • Teknolojiyi kullanan kurum, imajını güçlendirir.
  • Sınıf ve okul başarı düzeyini arttırır.
  • Sınıf ortamında yapılamayacak deneyler interaktif olarak yapılabilir.

         

           Dezavantajları:

  • Akıllı tahtada bilgisayar ekranının tahtaya yansıtılması için kullanılan projeksiyon aletinin açısı iyi ayarlanmadığı takdirde kullanıcı problem yaşamaktadır.
  • Kullanıcının gölgesinin tahta üzerine düşmesi sorun oluşturuyor. Bu nedenle kullanıcının gölgesinin ekran üzerinde az yer kaplanmasına dikkat edilmesi gerekmektedir.
  • Akıllı tahtalarda, önemli sorunlardan bir diğeri de aynı anda iki kişinin tahtayı kullanamıyor olmasıdır. Bazen sınıfta aynı tahtayı paylaşan birden fazla öğrenci bir soru üzerinde çalışabilmektedir, ancak bu, şu an için akıllı tahtada mümkün değildir.

 

                         Bulut Teknolojisi

 

           Avantajları:

·         Bulut teknolojisinin en önemli avantajı mekandan bağımsız olarak dilediğiniz yerden, dilediğiniz zaman dosya ve yazılım uygulamalarına erişim sağlama imkanı vermesidir.

·         Diğer avantajları ise ölçeklenebilir, güvenli, ve düşük maliyetli olmasıdır. 

 

    Dezavantajları:

Bulut teknolojileri bahsettiğimiz gibi internet üzerinden erişilebilen sistemlerdir. Bu nedenle;

·         İnternet olmayan bir yerden maalesef ki dosyalarınıza erişiminiz mümkün olmayacaktır.

·         Bunun yanı sıra internet bağlantınız yavaşsa verilerinize ulaşmanızda yavaşlayacaktır.

·         Bulut teknolojilerinin en önemli dezavantajlarından birisi de güvenlik tehditi altında olmasıdır.

·         İnternet tabanlı bir sistem olması, kötü niyetli kişilerin erişimine olanak sağlamaktadır.

 

 

 

 

 

 

                                  SONUÇ VE ÖNERİLER

 

Bilgisayarlar ve internetin oluşturduğu alanının sağladığı muazzam büyüklükteki bir bilgi birikiminin ve sağladığı yararların görmezlikten gelinmesi mümkün değildir. Ancak  bu teknolojiyi ülkemizdeki bütün okulların eşit şartlarda kullandığı düşünülemez. Fatih projesi kapsamınında akıllı tahtalar ve diğer teknolojik gelişmeler ülke genelinde yaygınlaştırmaya çalışılsa ve büyük ölçüde başarılı olunsa da başta okulumuz olmak üzere ulaşamadığı noktalar bulunmaktadır. Bu bağlamda bu teknolojinin nasıl kullanıldığını öğrensek dahi uygulama alanı bulamadığımız taktirde yaptığımız çalışma teoride kalmış olacaktır. Öncelikle akıllı tahta ulaşmamış okul kalmaması ve ulaştıktan sonra bunu kullanacak donanımda olan okullara ihtiyaç vardır. Doğu ve güneydoğu illerinin çoğunda sık sık elektrik kesintisi yaşanmakta, internet erişiminde aksaklıklar yaşanmaktadır. Bu sebeple bu araçları varlığında dahi kullanım zorlaşmaktadır. Benzer şekilde öğretmenlerimizin de akıllı tahtaları bütün özellikleriyle kullanacak donanıma sahip olması gerekmektedir. Bütün şartlar sağlandığında teknolojinin eğitime katkıları görmezden gelinemez.

05.04.2019 199

15-04-201915-04-201915-04-201915-04-201915-04-201915-04-201915-04-201915-04-201915-04-2019