OKULUMUZ ÖĞRETMENLER KURULUNCA 1.DÖNEMİN GENEL DEĞERLENDİRİLMESİ YAPILDI

OKULUMUZ ÖĞRETMENLER KURULUNCA 1.DÖNEMİN GENEL DEĞERLENDİRİLMESİ YAPILDI

 

ŞENYUVA İMAM  HATİP ORTAOKULU 1. DÖNEM DEĞERLENDİRİLMESİ

                                                                                                                                     

 

GÜNDEM MADDELERİ

 

1-      Açılış, yoklama ve yazman seçimi.  

2-      MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 36. Maddesinin Okunması.

3-      Öğrencilerin beslenme, sağlık, kılık – kıyafet durumlarının değerlendirilmesi,

4-      Öğrencilerin kişilik ve sosyal durumlarının değerlendirilmesi,

5-      Öğrencilerin başarı durumları ve başarıyı artırma yollarının görüşülmesi,

6-      Öğrenci Başarısızlık Nedenleri ve bunların görüşülmesi

7-      Öğrencilerin sosyo-ekonomik durumlarının değerlendirilmesi,

8-      Öğretmen – Öğrenci İlişkilerinin Değerlendirilmesi

9-      Okul – Veli – Öğrenci işbirliğinin değerlendirilmesi,

10-  Öğrencilerin verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirilmesi.

11-  Sosyal Kulüp Çalışmaları ve önemi.

12-  Zararlı alışkanlıklar hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesinin önemi.

13-  Şube öğretmenleri arasındaki işbirliği ve önemi

14-       Dilek ve temenniler, kapanış.

 

 

UYGUNDUR

22/02/2018

 

 

Abdulhalim KAPÇAK

Okul Müdürü


2017-2018 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

ŞENYUVA İMAM  HATİP ORTAOKULU

1. DÖNEM  GENEL DEĞERLENDİRİLMESİ

 

  GÜNDEM MADDELERİ

 

1-      Açılış, yoklama ve yazman seçimi.  

2-      Saygı Duruşu Ve İstiklal Marşı Okunması

3-      MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 36. Maddesinin Okunması.

4-      Öğrencilerin beslenme, sağlık, kılık – kıyafet durumlarının değerlendirilmesi,

5-      Öğrencilerin kişilik ve sosyal durumlarının değerlendirilmesi,

6-      Öğrencilerin başarı durumları ve başarıyı artırma yollarının görüşülmesi,

7-      Öğrenci Başarısızlık Nedenleri ve bunların görüşülmesi

8-      Öğrencilerin sosyo-ekonomik durumlarının değerlendirilmesi,

9-      Öğretmen – Öğrenci İlişkilerinin Değerlendirilmesi

10-  Okul – Veli – Öğrenci işbirliğinin değerlendirilmesi,

11-  Öğrencilerin verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirilmesi.

12-  Sosyal Kulüp Çalışmaları ve önemi.

13-  Zararlı alışkanlıklar hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesinin önemi.

14-  Şube öğretmenleri arasındaki işbirliği ve önemi

15-  Dilek ve temenniler, kapanış.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

 

MADDE:1. Açılış, yoklama ve yazman seçimi.  

2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı I. Döneminin başarılı ve huzurlu geçmesi dilekleriyle  toplantı okul müdürü  tarafından açıldı.

Yapılan yoklamada 5/A sınıfı şube öğretmenler kurulu toplantısında sınıfın dersine giren bütün öğretmenlerin, sınıf başkanının ve öğrenci velisi temsilcisinin hazır olduğu görüldü.

Yazman olarak ise   okul müdürü yardımcısı Gökhan BAYAR yazman olarak seçilmiştir.

 

MADDE:2. Saygı Duruşu Ve İstiklal Marşı Okunması

Bir dakikalık saygı duruşu yapıldıktan sonra akabinde okunan İstiklal Marşı ile toplantının gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.

 

MADDE:3. MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 36. Maddesinin Okunması.

İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 36. Maddesi Zümre Başkanı Emine ACAR tarafından kurulda bulunan öğretmenlere ve üyelere okundu.

MADDE 36 – (1) Şube öğretmenler kurulu, ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında aynı şubede ders okutan öğretmenler ile okul rehber öğretmeninden oluşur. Kurula, gerek görülürse veliler ile öğrenciler arasından seçilen temsilciler de çağrılabilir.

(2) Şube öğretmenler kurulu, okul yönetimince yapılacak planlamaya göre birinci dönemin ikinci ayında, ikinci dönemin birinci veya ikinci haftasında ve yıl sonunda okul müdürü ya da görevlendireceği müdür yardımcısı veya şube rehber öğretmeninin başkanlığında toplanır. Ayrıca, gerektiğinde şube rehber öğretmeni veya okul rehber öğretmeninin önerisinin okul yönetimince uygun görülmesi hâlinde de toplanabilir.

(3) Şube öğretmenler kurulunda; şubedeki öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkilerinin yanı sıra bu Yönetmeliğin 31 inci maddesi hükmü gereğince, başarıları ile ailenin ekonomik durumu değerlendirilerek alınacak önlemler görüşülür ve alınan kararlar, uygulanmak üzere şube öğretmenler kurulu karar defterine yazılır.

 

MADDE:4. Öğrencilerin beslenme, sağlık, kılık – kıyafet durumlarının değerlendirilmesi

Beden Eğitimi öğretmenimiz Cengiz SARIATEŞ “Beslenme yönünden sınıf genelinde problem görülmemektedir. Öğrencilerin zihinsel ve bedensel olarak sağlıklı gelişebilmeleri için beslenme çok önemlidir. Sağlıklı beslenme konusunda sürekli olarak öğrencilere gereken uyarılar yapılmalıdır.Öğrenciler okulda cips,şeker gibi sağlıksız gıdalar tüketmemelidir.Bu gıdaları evde de tüketmemeleri için velilerin çocuklarının beslenme alışkanlıklarına dikkat ve kontrol etmeleri gerektiğini” söyledi.

Müdür yardımcımız Gökhan BAYAR ise bu konuda söz alarak; sabah kahvaltısının önemi hakkında öğrencilerimizin bilgilendirilmesi gerektiğini ifade etti.

Matematik Öğretmeni Emine ACAR.; bu yıl ki yemeklerim gayet güzel olduğunu, nöbetçi öğretmen olduğu günlerde yemek konusunda herhangi bir sıkıntı yaşanmadığını ifade etti.

İngilizce Öğretmeni Tolga AŞIK “çocuklar mevsim geçiş dönemlerinde giysilerine çok dikkat etmeli. Bu dönemlerde salgın hastalıklar ve hastalıklara yakalanma riski yüksek. Bu bağlamda öğrencilerimiz bilgilendirilerek takip altında tutulmalıdır. ” dedi.

Sosyal Bilgiler Öğretmeni Veli ORUÇ “özellikle sonbahar aylarının gelmesiyle öğrencilerimizde kıllık kıyafet yönünden tedbirsiz olabileceğini düşünüyorum. Bu bağlamda öğrencilerin kılık kıyafet, saç, tırnak ve temizlik kontrolünün yapılması gerekir. Öğrencilerin kıyafetlerini okul formuna uygun şekilde devam ettirmesi gereklidir ” dedi.

Tüm öğretmenler bu konuda görüş birliğine vardılar. Öğrencilerin, taktığı takılar konusunda da daima ve anında uyarılması gerektiğinde görüş belirttiler…

 KARARLAR:

ü  Öğrencilerin sınıf rehber öğretmeni tarafından beslenmenin önemi ile ilgili bilinçlendirilip, yemek artırmama, geriye kalan artıkların çöp kutusuna atılması ve yemek öncesi ve sonrasında temizliğe dikkat etmeleri için kontrol edilmelerine,

ü  Okul Kooperatifinin kullanımı ile ilgili öğrencilere rehberlik yapılarak, abur cubur yemenin zararlarının anlatılmasına,

ü  Öğle yemeklerinde nöbetçi öğretmenin taşımalı öğrencilerin yemek alımı sırasında başlarında durmasına ve günlük yemek listesinin kontrolünü yapmasına,

ü  Öğrencilere, giyinme konusunda rehberlik yapılarak geçiş dönemi hastalıklarının en aza indirilmesi için giysi kontrolü yapılmasına karar verilmiştir.

 

            MADDE:5. Öğrencilerin Kişilik ve Sosyal Durumlarının Değerlendirilmesi,

 

Sınıfın genel durumunun sessiz ve sakin olduğunu belirten …………………………….., ders işlenmesi sırasında herhangi bir sorunla karşılaşmadığını, öğrencilerin karakter olarak iyi seviyede olduklarını ancak ders başarısı olarak henüz istenilen düzeye ulaşmadıklarını ifade etti. 

Matematik Öğretmeni Emine ACAR ise; okul öğrencilerinin büyük çoğunluğunun taşımalı olduğunu, Veli – Okul – Öğrenci işbirliğinin çok iyi olmadığını, öğrenci velilerinin çocuklarıyla yeterince ilgilenmediğini bunun sonucunda öğrenci başarısının istenilen düzeyde olmadığını söyledi.

KARARLAR:

ü  Kişilik olarak çekingen olan öğrencilere rehberlik yapılmasına,

ü  Derse katılmayan öğrencilere özellikle sorular sorarak derse katılmalarının sağlanmasına,

ü  Çekingen olan öğrencilere ders dışında da görevler vererek kendine güvenlerinin artırılmasına karar verildi.

 

            MADDE:6: Öğrencilerin başarı durumları ve başarıyı artırma yollarının görüşülmesi,

Öğrencilerin başarı durumlarını yükseltme konusunda sınıf şube öğretmenleri şu görüşleri belirttiler:

Okul Müdürümüz Abdulhalim KAPÇAK; “Okulumuzda başarıyı daha da yükseltmek için, öğrencilere gözlem ve inceleme imkânları sağlanarak; gördükleri, inceledikleri üzerinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak rahatça anlatabilme alışkanlığı ve fırsatı kazandırılmalıdır.”

Eda ABİŞ; “Öğrencilerin her fırsatta sosyal faaliyetlere katılmaları başarıyı artıracaktır. Ayrıca öğrencilerin derse katılımı için öğrenciler sürekli kontrol edilmeli ve derse hazır gelmeleri sağlanmalıdır.”

Serap TUR: “Öğrencinin başarısının yolu kitap okumaktan geçer, bunu sağlamalıyız. Kitap okuyan öğrenci kendini, çevresini daha iyi anlayacak ve anlatacaktır” dedi

Muhammet ŞALVARCIOĞLU; ”Öğrencilerde ciddi anlamda soru çözme eksikliği var, ülkemizde sınavlar çoktan seçmeli olduğu için öğrencilerin sınavda başarılı olabilmesi için test tekniğine hazırlanmaları şarttır; bunun için çalışmalar yapılmalıdır” dedi.

           Okul Müdür Yardımcımız Gökhan BAYAR: “Öğrencilerin başarılı olmasında en büyük etkenin öğretmen olduğunu, başarılı bir öğretmenin öğrencilerinin de başarılı olacağını, diğer sorunların zamanla halledilebileceğini, önemli olanın öğretmenin idealist olması gerektiğini belirtti. Bütün arkadaşların gayretle çalıştığına inandığını, bu gayretlerini devam ettirmelerinin hem öğrenci, hem çevre hem de ülke için önemli olduğunu, öğrencilerle ders içinde ve ders dışında yakından ilgilenmek suretiyle başarıyı yakalayacağımıza inandığını söyledi.

 

Kurulda bu maddede öğretmenin asıl hedefinin öğrenci başarısını yükseltmek olduğu, bu başarının ise notlarla göstermelik olarak değil, gerçekçi olarak tespit edilmesi gerektiği kurulca kabul edilerek başarıyı artırabilmek için şu hususlara dikkat edilmesi gerektiği belirtildi.

a- Her şey den önce öğrenciye kendimizi örnek bir insan iyi bir eğitimci olarak dersi sevdirmek,

b- Öğrenci başarısının değerlendirilmesi sıhhatli bir şekilde yapılarak hak ettiği notu öğrenciye vermek ve bunu öğrenciye hissettirmek,

c- Öğrenciye soru sorup yorum yaptırarak ve bunları öğrencinin kendiliğinden yapmasını sağlayarak herkesin derse katılımını sağlamak,

d- Derse başlamadan bir önceki konuyu sorular sorarak hatırlatmak ve dersler arası bağlantıyı sağlamak,

e- Öğrenciye, ders öncesi hazırlık yapmak, dersi derste dinlemek, ders sonrası tekrar yapmak ve derse araç gereçlerle çalışmanın kalıcı olacağını aşılamak,

f- Öğrencilerin toplum önünde rahatça konuşabilmeleri için; ders dışı faaliyetlere önem verilecektir.

g- Sınıf içinde öğretmen-öğrenci diyalogunu iyi geliştirmek ve sınıfa hâkim olmak

h- Problemli öğrencilerin, Sınıf öğretmeni ve Rehber Öğretmen işbirliği ile öğrencileri dışlamaktan ziyade onları kazanmaya, problemlerin sebebini ve çözüm yollarını araştırmaya gayret gösterilmek,

i- Günlük konular işlenirken çevre ve toplumla bağlantı kurularak öğrencinin bakış açısını genişletmek ve derse ilgisini çekmek,

j- Olumlu davranışları görülen öğrencileri sözle onore etmek,

k- Öğretmen merkezli bir yaklaşımdan ziyade, öğrenci merkezli bir yaklaşımı benimsemek,

l- Problemli öğrencilerin tespiti ve yaklaşım metotları:

* Görme, işitme zorluğu çeken öğrencilerin tespit etmek ve ön sıralara oturtmak,

* Konuşma zorluğu çeken öğrencilere sık sık söz hakkı verilerek, onları aktif hale getirmek,

 

KARARLAR:

ü  Derslerde özellikle çekimser öğrencilere daha çok söz hakkı verilmesine,

ü  Derse geçmeden dikkatlerin toplanması ve motivasyonun sağlanması için ön konuşma yapılacak.

ü  Sınıfta lider öğrenciler kullanılarak gurup bağı zayıf olan öğrencilerin gruba kazandırılmasına,

ü  Ödüllü kitap okuma yarışması yapılmasına

ü  Düzenli olarak deneme sınavı çözülmesine

ü  Konu bittikten sonra ilgili test soruları çözülmesine,

ü  Yardımcı kaynak ve yaprak test alınmasına,

ü  Dershaneye gitmeyen öğrencilere kitap alımında yardım edilmesine,

 

               MADDE:7: Öğrenci başarısızlıklarının nedenleri ve alınabilecek önlemler:

        Öğrencilerin genellikle sayısal derslerde başarılarının düşük olduğu bunun da tekrar eksikliğinden ve verilen ödevlerin tam olarak yapılmadığından kaynaklandığı, velilerin verilen ödevlerin yapılması konusunda öğrencileri takip etmesi gerektiği Matematik Öğretmeni miz Emine ACAR tarafından belirtildi.

       Öğrencilerin işledikleri konuları günlük olarak mutlaka tekrar etmesi gerektiği ve bu konularla ilgili bol bol test ve soru çözülmesi gerektiği ise Sosyal Bilgiler öğretmeni Veli ORUÇ tarafından  belirtildi.

 

 

 

             MADDE:8: Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Durumlarının Değerlendirilmesi,

Şube Rehber Öğretmeni Muhammet ŞALVARCIOĞLU; 5/ A sınıfındaki öğrencilerin genellikle ekonomik durumlarının aynı seviyede olduğunu, sınıfın büyük çoğunluğunun köyden geldiğinden dolayı ailelerinin çiftçilikle meşgul olduğunu, sınıfta babasının sabit bir maaşı olan öğrencinin olmadığını ifade etti.

KARAR:

ü  Öğrencilerin maddi durumlarının iyi olmadığından dolayı yardımcı araç gereç ve test alımında bu sınıfın öğrencilerine öncelik tanınmasına,

 

           MADDE:9: Öğretmen – Öğrenci İlişkilerinin Değerlendirilmesi

           Öğrencilerin içinde bulundukları yaştan dolayı bir çok problemlerinin olabileceği, öğretmenlerin bir anne, bir baba ya da çocuğun en iyi arkadaşıymış gibi ona yaklaşarak problemlerini çözmesinde yardımcı olabileceği Sınıf rehber öğretmeni Eda ABİŞ  tarafından belirtildi.

 

          MADDE:10: Okul – Veli – Öğrenci İşbirliğinin Değerlendirilmesi,

          Özellikle okul dışında kontrolün veli tarafından yapılması, ders çalışmalarının takip edilmesi ve çalışma programının uygulanmasının sağlanması gibi görevlerin veliye düştüğünü bu konuda veli ile işbirliği yapılarak eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürülmesi gerektiği ortak görüşüne varıldı.

KARAR:

ü  Veli toplantıları belli aralıklarla yapılması,  maddi problemi, hastalık problemi olan öğrencilere gereken ilgi gösterilmesi ve velilerin toplantıya katılmaları için gerekli aktivasyon sağlanması kararlaştırıldı.

 

          MADDE:11: Öğrencilerin verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirilmesi

           Bazı öğrencilerin nasıl ders çalışmaları gerektiğini bilmedikleri, bu yüzden bütün öğretmenlerin derslerde öğrencileri verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirmeleri gerektiği Rehber Öğretmeni Zeliha KOCA tarafından belirtildi.

    Bazı öğrencilerin derslerde sıkıldığını, konuların özelliğine göre derslerde konuyla ilgili yarışmalar, bilmeceler, hikayeler hazırlanabileceği, oyunlar oynanabileceği, tepegöz ve VCD kullanılabileceği Türkçe  Öğretmeni Serap TUR tarafından belirtildi.

 

           MADDE:12. Soysal Kulüp Çalışmaları ve Önemi         

           Sınıf rehber öğretmeni Muhammet ŞALVARCIOĞLU , sınıfta her öğrencinin bir sosyal kulüpte çalışmasının sağlanması için seçimlerin yapıldığını ve sosyal kulüp faaliyetlerinin öğrenciye toplumsal olarak çok şey kazandırdığını ifade etti. Kulüp çalışmalarına gereken önemin verileceği vurgulandı.

 

           MADDE:13. Zararlı alışkanlıklar hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesinin önemi

            Günümüzde zararlı içeceklerin ilköğretime kadar indiği, bu yüzden öğretmenlerin bu konuda çok duyarlı olmaları gerektiği, periyodik olarak öğrencilerin uyarılıp aydınlatılmaları gerektiği görüşü ortaya çıktı.

 

 

KARAR:

üSosyal ve kültürel etkinliklere katılımın sağlanması için gerekli tanıtımların  yapılması,  bu tür faaliyetler duyurulması ayrıca sigara, alkol ve uyuşturucunun zararları sürekli olarak anlatılması kararlaştırıldı.

 

            MADDE:14. Şube Öğretmenleri Arasındaki İşbirliği ve Önemi

            Şube öğretmenleri gerek ders işlemedeki yöntem ve teknikler konusu ve gerekse sınıf içi sorunları ortadan kaldırmada dayanışma ve yardımlaşma içinde olacaklarını bildirdiler. Toplantıya katılan tüm şube öğretmenleri bu kurulda alınan kararlara uygun hareket edeceklerini belirttiler.

 

 

             MADDE:15: Dilek ve temenniler, kapanış.

Zümre Başkanı Emine ACAR “Tarafımca çok verimli bir toplantı oldu. Yaptığımız bu toplantının ve tüm çalışmaların başarı ve mutluluklara vesile olmasını diliyorum. ” dedi.

Tüm öğretmenler bu dileklere katıldı. Başka söz alan olmayınca toplantıya son verildi.

SIRA NO

ŞUBE ÖĞRETMENLERİNİN

ADI SOYADI

 

BRANŞ

 

İMZA

1

Zeliha KOCA

Rehber Öğretmen

 

2

Serap TUR

Türkçe Öğretmeni

 

3

Emine ACAR

Matematik Öğretmeni

 

4

Eda ABİŞ

Fen ve Teknoloji Öğretmeni

 

26.02.2018 3712

26-02-201826-02-201826-02-201826-02-2018